tisdag 4 september 2012

My first day in London!

Igår kväll insåg jag att jag skulle flytta hemifrån vilket ledde till att jag låg och grät i en evighet när jag hade gått och lagt mig. Fy vad jobbig tanken var på att lämna mina föräldrar... Efter många om och men lyckades jag tillslut somna!

Hur som helst. Klockan ringde 05.40 efter få timmars orolig sömn.
En dryg timme senare befann jag mig på tågstationen där jag mötte upp Matilda! Resan till Kastrup gick fort. Vi var väldigt nära på att bli instängda kvar på tåget när vi skulle hoppa av, men vi klarade oss precis. Väl där släpade vi runt på våra tunga väskor. Maxvikten var ju 20 kg och jag var lite nervös eftersom jag hade varit tvungen att packa om samma morgon då den hade vägt för mycket. Men vad tror ni min väska vägde? 20,0 kg! Måste ju säga att jag är grymmast på att packa!!!!!

Vi gick runt på flygplatsen och käkade innan flyget åkte iväg vid tolv-tiden. Flygresan gick också fort.
När vi var framme i England så fick vi stå i värsta kön för att komma igenom passkontrollen, men slutligen fick vi våra väskor och begav oss ut.
Där stod Clare, Eliot, Orla och Gus!!!!!!! (eller ja, Gus låg och sov i sin barnvagn)
Åhhh, Orla var den första jag såg, sedan Eliot som stod där med lappen "Welcome Camilla". Jag fick ett varmt välkomnande av Clare som gav mig en stor kram och en kyss på kinden! Barnen var lite blyga men när man väl började prata med dem så sa de ändå en del.
Men Clare är verkligen hur trevlig och snäll som helst och barnen är så söööööööta! Helt seriöst, tyckte de verkade skitgulliga på bilderna men de är tusen gånger sötare i verkligheten! Alla tre verkar helt underbara. Lilla Gus har världens finaste ögon och är så sjukt söt!!! Varenda gång han säger mitt namn så tänker jag "naaaaaw". Har dock lite svårt att höra vad han säger, men jag lär väl mig efter ett tag, haha.

Hur som helst, efter flygplatsen så hoppade vi på ett tåg som tog oss till nordvästra London. Matilda skulle ta tåget hem till sin familj vilket var åt samma håll, så hon åkte med oss. Vi satt och småpratade lite med barnen, så himla gulliga. Sen blev det taxi genom London och slutligen anlände vi till huset!

Huset är sjukt stort! Ser inte SÅ stort ut utifrån men det är enormt. Det är så sjuuukt många våningar, helt ärligt så vet jag inte hur många det är, men typ 5. Alla barnen sprang upp direkt för att visa mig mitt rum (som är på andra våningen) och tror ni inte jag möts av en gitarr stående där?! De hade ju sagt innan att jag fick låna Eliots men nu hade tydligen Clare fixat fram en annan som jag får ha hur mycket jag vill! Så himla snällt och kul!

Sedan har vi mest tagit det lugnt. Clare har visat mig vad saker finns, jag har packat upp alla mina grejer, Gus och Orla har badat, vi kollade lite på Paralympics på tv, bara pratat lite och sen gick barnen och la sig. George kom hem från jobbet för en stund sen. Han var också väldigt trevlig. Jag åt kvällsmat med föräldrarna vilket var väldigt gott och det var kul att prata med dem.

Imorgon börjar de stora barnen skolan! Vi ska följa med dem dit och sen ska jag, Clare och Gus troligtvis gå till parken efter vi har sprungit några ärenden. Ska bland annat fixa simkort till min iPhone och oystercard till mig. Sedan ska jag träffa Matilda (det blir nog en sväng på primark) och på kvällen blir det första Au pair-meetingen. Spännande att träffa alla andra!


Men som en liten kort sammanfattning: Familjen verkar hur bra som helst. Barnen är sötast i världen och jag trivs bra här.

Nu ska jag sova min första natt i London!!!
Har lite bilder på mitt rum men de kommer nog upp imorgon istället eftersom min dator vägrar samarbeta.
Har haft en väldigt lång dag men den har varit riktigt bra. Är så glad över att jag är hos just den här familjen, tror det kommer bli ett superbra år. Lovar att lägga upp bilder på mina världens sötaste barn snart!

2 kommentarer:

  1. åh alltså här sitter jag och blir helt tårögd för det låter så underbart! =) hade min fina jacka från primark idag hihihi. btw vi fyller år om 210 dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi naww! :D åh så nice. ska till primark ikväll!!!! hihi. åhhh snart :):):)

      Radera