lördag 22 september 2012

Friday and Saturday.

Igår: På morgonen gick jag och Gus till dagiset, under mina lediga timmar kollade jag på Glee och halvsov, och på eftermiddagen så lekte jag mest med G. På kvällen blev det ut på stan med Matilda! Vi hittade många nya platser, var inne i mysiga affärer, åt frozen yoghurt (standard!), pratade lite med främlingar, drack pina colada på en bar (som definitivt ska besökas igen!) och förundrades över vackra London. Så himla annorlunda att man kan vara inne i stan vid nio på kvällen, och redan då är det smockat utanför pubar och barer. Det var så ljust inne i staden med, alla byggnader med fina belysningar lyste ju upp hela staden. Åh, vad fint det var.
Hade i alla fall en superbra kväll och det var så underbart att gå runt finklädd, fixad och snygg!!!


Idag: Första riktiga sovmorgonen sen jag kom hit!!!! Halv tio ringde klockan. En timme senare befann jag och M oss på Poundland (= en affär där allt kostar en pund) och sedan gick vi vidare och klippte oss! Äntligen, min lugg har gått mig på nerverna så länge nu, så det var väldigt skönt.
Efteråt så drog vi hem till mig och åt kaka, bokade konsertbiljetter till Jessie J och tog det lugnt innan vi begav oss in till the big city. Vi var i China town (hade fått i uppdrag av mamma att köpa moonkaka), så vi vandrade runt och letade. Mysigt, och himla mycket fint fanns det.
Sedan åt vi på en restaurang med en gigantisk buffé innan vi begav oss vidare till Convent garden. Hittade massa mysiga affärer och kollade på rolig gatu-underhållning innan det blev dags att ta tunnelbanan hem igen.


Ikväll har jag hängt upp min tvätt och städat mitt rum. Låter kanske superlamt men jag vet inte, det blir liksom roligt på något sätt bara för man känner sig så himla självständig.

Är såååå himla trött. Nu ska jag ta lite te och en macka och sedan ska jag bara ta på min ziperall, krypa ner under det tjocka täcket och kolla film innan jag somnar. Godnatt!

1 kommentar: