söndag 16 september 2012

The weekend.

Friday: En vanlig dag typ. På dagen var jag hemma hos Matilda. Sedan gick vi till ett köpcentrum och åt sushi (på band) och frozen yoghurt. Underbar lunch. Tredje gången jag åt sushi sen jag kom hit och tredje gången Matilda åt sushi i sitt liv. Haha. På eftermiddagen gick vi till parken där jag lekte med Gus. På kvällen var jag så sjukt trött (vilket jag inser nu att jag är varje kväll)... Så jag kollade på det nya första glee-avsnittet och la mig tidigt!

Saturday: Hade tänkt att det skulle bli den första sovmorgonen, men nej inte direkt. Vaknade ju av att barnen pratade/sprang/sjöng/skrek/dunkade Call me maybe. När familjen lämnade huset vid tio så smög jag upp och gjorde en god ägg-frukost och kollade på glee-avsnittet en gång till. På eftermiddagen jobbade jag lite i 2-3 timmar eftersom en del släktingar var där och det var ganska mycket barn. Gjorde dock inget speciellt, hjälpte till lite i köket bara. På kvällen satt jag barnvakt hos en av Orlas kompisar och hennes syster. Fyfan vilken kväll... Värsta hittills! Haha, seriöst alltså, det var bara allmänt jobbigt. Barnen ville inte gå och lägga sig och när de gjorde de så sprang de upp och ner flera gånger för att de var hungriga, skulle kissa, inte kunde sova osv. Hon minsta somnade inte ens, det slutade med att hon kom ner klockan elva (efter att jag hade lagt henne två gånger och läst en hel bok för henne) och sa att hon saknade sina föräldrar så mycket att hon inte kunde sova... Som tur var så kom föräldrarna typ tio minuter senare och sedan skickade de hem mig i en taxi. Så nej, det var ju inte den roligaste kvällen direkt. Dessutom var det inget bra på tv så jag satt mest och hade tråkigt. Men jag tjänade i alla fall väldigt bra så får försöka vara glad över det i alla fall.

Sunday: Det var dags för Gus att döpas. Jag hade funderat länge på om jag skulle gå på dopet eller inte, men bestämde mig för att vara med en stund på "festen" efteråt istället för att hänga med i kyrkan. Och herregud, huset imorse... Det var ju omöjligt att sova med alla barn i huset, bland annat en ettåring som skrek  klockan sju på morgonen. Allt ljud gjorde att jag ännu mer bara ville vara ensam i ett tyst hus ett tag, så det var rätt skönt att jag inte följde med! När de kom hem var de full rulle igen. Maten skulle bli klar nu och om jag tyckte det var mycket folk i huset innan så var det fem gånger mer nu. Så himla mycket människor! Jag hjälpte till med att bre bagels och pratade lite smått med mormorn och Georges syster. Lite senare gick jag och träffade Matilda. Skönt att komma ut ur huset! Idag var det Queens park day, så massa saker hände i parken. Det fanns mat, bakelser, böcker, smycken, kläder, karuseller och massa annat. Vi unnade oss mycket gott, lyssnade på barn som sjöng på scenen och gick runt bland de olika stånden. Förutom en irriterande incident så var det en mycket bra dag. Haha...
Sedan gick vi hem till mig och drack lite te (standard) och spelade gitarr och sjöng i några timmar. Så himla mysigt! Sedan blev det sent och mörkt och Matilda tog bussen hem!

Om imorgon: Har typ panik. Nej men jag har i alla fall ett A4 där det står allt jag ska göra. Ska vara ensam med Gus hela dagen och har massa tider att passa och ska hämta barn på olika tider från skolan och ska laga mat och byta blöja och massvis med grejer! Är lite sådär halvt rädd, Clare har ju alltid varit med på dagarna innan förutom några timmar ibland då jag har lekt med Gus! Nu är det så mycket att hålla koll på och som jag ska göra helt själv. Men hoppas verkligen att det går bra.

Har varit så dålig på att ta bilder de här dagarna och de flesta har blivit rätt dåliga. Men här kommer tre.

Lek i parken.

Sushi på band!

Fest hos Mange höhöhö

Den här veckan har gått undan. Nu är jag så trött och ska bara sova.
Håll tummarna för mig imorgon!!!!! Kramis

2 kommentarer: