torsdag 20 september 2012

Primark, lek och mys!

Två minuter innan min klocka ringde imorse så vaknade jag av att Eliot spelade trummor. Det låter inte så kul kanske, men jo det var rätt okej! Haha. Han var tre våningar upp så det var lagom ljudnivå och han spelade ett nice komp så det var bara bra.

När jag gick ner för att äta frukost en halvtimme senare så satt Orla och planerade sitt födelsedagskalas. Hon hade skrivit ner alla hon tänkte bjuda och hade delat in alla i lag (hon ska ha bowlingkalas). Gulligt, right? Ja. Gulligast av allt är att hon fyller år i slutet av januari.

Hur som helst. Morgonen var lugn! Efteråt stack jag och Matilda in till Oxford street för att besöka det nya Primark som öppnade idag. Det var som en dröm... Så himla fint, stort och perfekt. Lite för perfekt för min ekonomis bästa. Men eftersom allt är så himla billigt så är det okej.
Det blev en klänningliknande byxdress (vet att det är fel årstid men det var omöjligt att låta bli), ett par byxor (vet att jag köpte ett par byxor igår med men de var så fina), en fin tröja (vet att den var långt ifrån tjock och varm men ändå), en bh (vet att jag redan har med mig typ 10st men den var sååå skön), ett iphoneskal (det var faktiskt sjukt fint!) och två hårdonuts (alltid bra att ha).
Okej nu låter det som världens onödigaste köp men det var det verkligen inte, jag är supernöjd med allt och det var som sagt billigt med!

1. PRIMARK
2. PRIMARK-PÅSE
3. PRIMARK-IPHONESKAL
4. PRIMARK-GODIS

Efteråt så åkte jag och Matilda hem till mig och åt toast och drack lite te. Sedan drog hon hem och så småningom blev klockan tre och då började jag.
Vad jag gjorde? Ingenting.
Inte tills klockan blev kvart i fyra i alla fall. Gus sov som en stock och visst var det chill att slippa göra något men var sjukt uttråkad så jag ville nästan att han skulle vakna... Tillslut hörde jag hans röst och gick upp på hans rum där han stod i sin spjälsäng, hur glad och söt som helst! Vi lekte lite allt möjligt! Haha, sötaste var när vi typ lekte ombytta roller... Gus: "Now I'm going to work! Bye bye Camilla. Now you're going to nursery. Give me a kiss!". Man ba hmmmm undra vad han fick det ifrån!!! Haha, sötnosen. En stund senare kom Clare hem med Eliot en liten stund, jag fortsatte leka med Gus medan Clare lagade mat. Sedan åt vi och efteråt så gick de igen.
Jag kombinerade diskning och städning med lekande! Lite knepigt när han ville leka i vardagsrummet men smidigt när jag räknade på kurragömma samtidigt som jag diskade.

Ikväll har jag haft det mysigt med Orla och Gus. Föräldrarna var på möten och Eliot var inte heller hemma, så det var bara vi tre. Gus hade sitt bad först och det gick bra. Sedan blev det kolla tv en liten stund innan jag skulle lägga honom. Första gången jag gjorde det på kvällen ju, men det gick så himla bra!!!! Han var så snäll och go och sa inte ett ord om sin mamma eller någonting, så himla duktig är han! Det är verkligen hur skönt som helst att han i princip aldrig gråter och skriker när han är ensam med mig. Om hans mamma är i närheten så kan det bli jobbigare men när det bara är vi så är han alltid så duktig!

När jag hade nattat honom så kollade jag lite tv med Orla innan hon också skulle lägga sig. Känns som jag lärt känna henne snäppet bättre ikväll vilket är himla kul. Läste lite för henne och så innan det var dags att släcka lampan.

Jag var barnvakt ett tag till, men hade sjukt tråkigt så jag var allmänt snäll och städade undan leksaker i köket och torkade lite disk. Sedan satt jag vid familjens Mac och chillade, och slutligen kom George och Eliot hem!

Fredag imorgon då!!!!!! Så himla sjukt på alla sätt och vis att tiden går så fort.
I helgen händer förhoppningsvis massa kul. Ska hålla er uppdaterade! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar