torsdag 6 september 2012

Day 2.

Hade fullt upp igår. Det här gjorde jag:

- Gick med barnen till skolan. Eliot och Orla hade sina skoluniformer på (blå tjocktröja) och verkade ganska glada över att börja igen. Det tog ungefär 5-10 minuter att gå till skolan, så det gick rätt fort.

- Var i Queens park (parken alltså) med Clare och Gus. I parken så lekte jag kurragömma med Gus (han ställde sig jämte ett träd och jag låtsades leta efter honom), vi spelade fotboll och lekte på lekplatsen. Han åkte linbana alldeles själv, så duktig han var!

- Köpte ett Oyster card och ett simkort till mig. Som tur var så var Clare med och hjälpte mig, det var lite strul med simkortet. Gus var också där och han var jätteduktig hela vägen, lekte och var glad, men när vi var klara i sista affären så började han skrika och gråta hysteriskt eftersom han inte ville åka i vagnen utan på sin sparkcykel. Som tur är så är han väldigt lätt att distrahera och få på bättre humör, så det gick som vanligt över fort.

- Träffade och åt lunch med Matilda. Vi gick runt lite och letade efter ett matställe men hittade bara massa klädaffärer så tillslut fick det bli Mc Donalds, haha.

- Jag hängde upp och vek tvätt. Duktigt va? Haha. Jag skulle sortera tvätten i högar efter varje person vilket faktiskt var ganska svårt när det kom till vissa plagg. Typ strumpor liksom!

- Jag lekte med Gus i trädgården. Det var supermysigt. Först badade han i en liten balja (det har förresten varit solsken och varmt här varje dag sen jag kom hit) och sedan lekte vi med hans elefanter. Han pratar om sina "ellies" hela tiden, det är en mamma, två pappor, en bror och en bebis. Dör så söt han är!!!!! Sjukt gosig.

- Var på Au pair-träff med massa andra Au pairer på en svensk pub. Det var nice att prata svenska för omväxlingens skull! Kul att träffa Marie och alla andra au pairer. Väldigt många var där!


Här bor jag! Man ser inte huset så bra för den stora häcken men det är blått och stort.
Lite av mitt rum! Hihi gitarren <3
Min stora säng!! Rullar runt som en galning på nätterna.
Så här duktig var jag när jag sorterade och vek all tvätt och la i olika högar.
Emmie och Sandra med deras snygga mobiler!
Haha.
Fler och bättre bilder kommer!!! Promise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar