söndag 30 september 2012

Helgen.

I fredags gick jag ut i Camden med ett gäng tjejer. Det var kul att träffa lite nytt folk och Camden var mysigt och fint. Sedan på kvällen/natten var jag dock vilse... Nej men jag och Gullis skulle åka hem och hittade inte rätt busshållplats så vi tog underground, men när vi skulle byta så var klockan så mycket att de slutade gå vilket ledde till att vi sprang runt på ett random ställe och letade efter rätt buss hur länge som helst. Det blev ett antal byten och pinsamt värre tog det över en timme för oss att komma hem, istället för en kvart som det tog att komma dit...

God drink.
Nästa morgon kom Matilda till mig tidigt med massa god frukost. Hon skulle egentligen ha sovit hos mig men eftersom hennes babysit blev så sen och även jag kom hem så sent så blev det helt enkelt för sent! Vi åt en enorm frukost med bagels, baguette, cheesecake, te, bananmilkshake och goda pålägg. Sedan gick vi för att träffa Matildas föräldrar som var här på besök. Vi var väldigt mätta men åt en liten lunch och en frozen yoghurt till efterrätt!
Underbar frulle.
Glad tjej, ensam hemma!
Efteråt gick jag hem, redo att vara inne i några timmar och njuta av min ensamhet i huset! Så jag plingade på min gitarr, sjöng för fulla muggar, spelade piano, tog ett varmt bad och satt och slappade framför tvn/datorn. När jag satt och smsade med min finaste vän Majse så blev liksom lite ledsamt och jobbigt, och mitt i allt det så råkade jag såklart tappa en tallrik i golvet: Glas överallt..... Förstår fortfarande inte hur det gick till... Orkade inte med mig själv just då, fick dessutom leta hela huset efter dammsugaren som jag tillslut hittade...
Aja, hur som helst, en stund senare gick jag till tunnelbanan och mötte upp Matilda. Nu blev det sleepover och vi lagade tacos, spelade gitarr och kollade på Glee. Det blev en mysig kväll!

Bad + te + kindermaxi.
Gitarrspel.
Myskläderna på!
Dagen började vid halv elva med ägg, frallor, chokladcroissanter och lite annat smått och gott. Lite senare mötte vi upp Anna som flyttade hit igår! Vi gick hem till mig och bakade äppelpaj, och sedan åkte vi in till stan på en Au pair-träff. Det var poängjakt och vi gick runt i London för att leta upp någon som hette Tom, 20 personer som ville göra vågen för oss och andra knäppa saker. Fyra timmar senare var fötterna otroligt trötta och det var dags att bege sig hemåt. Men det var kul att träffa lite nytt folk och se nya platser i London!

Big ben.
London eye.
Det var allt jag hade att säga. Nu måste jag sova. GODNATT!

2 kommentarer: