lördag 8 september 2012

Det som inte är fantastiskt.

Livet just nu är väldigt bra, spännande och fint. Men eftersom allt jag skriver är frid och fröjd tänkte jag ägna ett inlägg åt att klaga/jämra mig över problemen som har uppstått sedan jag kom hit!
Inte för att det behövs egentligen, utan mest för att få in lite jobbiga/roliga/pinsamma/ironiska saker som har hänt och för att det ska bli lite mer personligt istället för "hej idag har jag gjort detta, detta, detta hejdå".
(Och lite för att det är lite kul att klaga på saker som egentligen inte spelar någon roll.)

- Jag var ensam hemma, min första morgon i köket och skulle plocka ur diskmaskinen. Skulle lägga in besticken men det fanns ett litet problem: Jag hittade inte lådan!!!!!! Letade såååå länge och TILL SLUT så hittade jag den! Det var värsta lönnfacket som var inuti en annan låda...
- Mina föräldrar (riktiga alltså och inte de jag bor hos nu) hade gett mig pund innan jag åkte. Men när jag skulle betala i någon affär så funkade det inte för sedeln var för gammal! (Det är dock bara att gå in och byta den i en bank till en ny, men ändå...) Jag ser knappt skillnad på de gamla och de nya (jag har typ två gamla och resten nya) men har råkat ge fram den gamla tre gånger... Idiot, haha.
När jag och Matilda kom hem till mig idag och jag låste upp dörren så gick larmet igång! Vi var alltså ensamma, jag ringde Clare, hon svarade inte och då började larmet tjuta ännu högre! Det började blinka också och jag trodde jag skulle bli hörselskadad/att polisen skulle komma/att grannarna skulle flippa och fick panik. Men då svarade Clare och gav mig koden som stängde av det. Tur!!!!

Mest bara jobbiga saker:
- Att man går runt i långbyxor när det är sommarväder. Man förväntar sig inte 25 grader i september. SVETT.
- Att använda gas-spisar. Så himla läskigt. När jag satte på plattan själv för första gången och Clare sa "Well done" så tyckte nog Eliot att jag var efterbliven på riktigt. Hahaha. Men asså usch, det är verkligen läskigt.
- Att man bränner sin tunga på sitt te för det är så himla varmt.
- Att de första nätterna vaknade man med ryggont för att sängen var hård. Hade så himla ont i nacken. Jag var inte heller den enda som upplevde detta. Men nu efter fem nätter har det äntligen gått över!
- Att det är så äckligt varmt på tunnelbanan! Helt sinnessjukt att det alltid kan vara så varmt där nere, man bara känner hur ansiktet blir rött och hur man blir helt klibbig. 
- Att jag och Matilda haft problem med att ringa varandra. Ibland funkar det, men oftast inte. Smsen har också strulat och Matilda har inget internet än. Inte lätt att hitta varandra på en ny plats då!
- När Gus gråter och skriker. Man vill bara kramas och göra allt för att han ska bli glad igen. Som tur är blir han alltid det nån gång, oftast väldigt snabbt. :)

Nu har jag inte mycket mer att klaga på förutom att jag äter lite halvdåligt och är hungrig ibland (mamma: ta det lugnt jag lovar att det ska bli bättre). Måste dock avsluta med ett stort plus!
+ Hur extremt cool man känner sig när man åker tunnelbana och ska göra massa byten men bara går utan att behöva stanna och kolla för man vet exakt vart man ska, vilken linje man ska på, vilket håll man ska åt. Då känner mig sig riktigt cool, som en riktig Londonbo!!!!!!

2 kommentarer: